Toyota Hilux Evo

Nowy samochód na Rajd Dakar 2017

2016-09-12

Toyota przedstawiła Hilux Evo, samochód stworzony przez Toyota South Africa Motors i Toyota Gazoo Racing South Africa specjalnie do udziału w najbliższej edycji Rajdu Dakar.

Na pół roku przed Rajdem Dakar 2017 Toyota przedstawiła skonstruowaną przez Toyota South Africa Motors i Toyota Gazoo Racing South Africa specjalnie do udziału w tej imprezie nową, rajdową wersję swego bestsellerowego samochodu terenowego. W Toyocie Hilux Evo zastosowano napęd tylko na koła tylne, co w stosunku do napędu obu osi dało konstruktorom auta dużo większą swobodę ze względu na bardziej liberalne przepisy dla tego rodzaju pojazdów.

„Z obraną koncepcją samochodu wiążemy bardzo duże nadzieje” – mówi Glenn Crompton z Toyota SA Motors. „W istocie nowy pojazd to wciąż najprawdziwsza Toyota Hilux, jednak uważamy, że da nam zupełnie nowe możliwości w Rajdzie Dakar 2017 i następnych imprezach”.

Nowy pojazd spełnia wszystkie wymagania ustalone przez FIA i przyjęte przez Amaury Sports Organisation (ASO), organizatora Rajdu Dakar. Oznacza to w szczególności mniejszą masę całkowitą, równą 1300 kg – o 615 kg mniej od Hiluxa 4x4, ważącego 1915 kg. Samochód ma także większe koła i opony o średnicy 940 mm (805 mm w 4x4) oraz zawieszenie o znacznie większym skoku i jest wyposażony w układ regulacji ciśnienia w oponach podczas jazdy.

„Toyota Hilux Evo jest efektem pięciu lat doświadczeń ze startów Hiluxów 4x4 w rajdach oraz ich normalnej eksploatacji, które zastosowaliśmy w lżejszym i szybszym samochodzie” – mówi szef zespołu Toyota Gazoo Racing SA, Glyn Hall. „Staraliśmy się zachować najlepsze cechy poprzedniej konstrukcji, na przykład sprawdzony, doskonały silnik”.

Toyotę Hilux Evo napędza pięciolitrowy, wolnossący silnik V8, stosowany w wyczynowym Lexusie RC F. Ponieważ jednak średnia wysokość trasy Rajdu Dakar 2017 przekracza 2000 m, konstruktorzy (zgodnie z przepisami) mogli zwiększyć średnicę zwężki w układzie dolotowym do 38 mm, co poprawiło osiągi silnika. Po raz pierwszy auta Toyoty, MINI i Peugeota będą miały zwężkę o tej samej średnicy – poprzednio konkurenci korzystali z 1 lub 2 mm handicapu.

„To dobra wiadomość” – podsumowuje Crompton. „Nowe auto z mocniejszym silnikiem daje naszym kierowcom większe możliwości podczas przyszłorocznego rajdu.”

Oprócz nowego pojazdu, zespół Toyota Gazoo Racing SA wzmocniło dołączenie wielokrotnego zwycięzcy Dakaru i niedawnego zdobywcy tytułu mistrzowskiego FIA Cross Country World Cup, Nassera Al-Attiyah i jego nawigatora Matthieu Baumela.

„Nasser był rewelacyjny za kierownicą Toyoty Hilux, wygrywając kolejne rundy FIA World Cup” – mówi Glyn Hall. „Cieszymy się, że wniesie swój wkład w rozwój nowego auta i wystartuje w naszych barwach w Rajdzie Dakar 2017”.

Al-Attiyah i Baumel dołączą do jeżdżących Toyotami Hilux załóg Giniel de Villiers / Dirk von Zitzewitz oraz Leeroy Poulter / Rob Howie.

Nowy samochód przejdzie teraz serię rygorystycznych prób i proces dostrajania, po czym zostanie przetransportowany do Ameryki Południowej, by wziąć udział w najtrudniejszej imprezie motoryzacyjnej świata – Rajdzie Dakar.

Dowiedz się więcej

Nowa Toyota Hilux – legenda trwa Nowa Toyota Hilux – legenda trwa Debiut 8. generacji Toyota na targach Poznań Motor Show 2016 Toyota na targach Poznań Motor Show 2016 Sprawdź szczegóły Hilux nowej generacji Hilux nowej generacji Salon Samochodowy w Genewie 2016 Polskie premiery Toyoty Polskie premiery Toyoty Targi Poznań Motor Show. Toyota udostępnia samochody szpitalom Toyota udostępnia samochody szpitalom Akcja #jedziemyzpomocą Internetowy salon sprzedaży Toyoty i Lexusa Internetowy salon sprzedaży Toyoty i Lexusa Nowy samochód bez wychodzenia z domu Toyota Motor Europe zawiesza produkcję Toyota Motor Europe zawiesza produkcję Fabryki wstrzymają produkcję do odwołania Do testów – wyłącznie zdezynfekowane auta Do testów – wyłącznie zdezynfekowane auta Nowe procedury Toyoty Toyota Mirai we flocie Parlamentu Europejskiego Toyota Mirai we flocie Parlamentu Europejskiego Dowiedz się więcej Toyota w styczniu została liderem rynku w Polsce Toyota w styczniu została liderem rynku w Polsce 6700 zarejestrowanych Toyot Części zamienne do klasycznych modeli Toyoty Części zamienne do klasycznych modeli Toyoty Dowiedz się więcej Toyota Mirai drugiej generacji Toyota Mirai drugiej generacji Zobacz, czym będzie się wyróżniał ten model
Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.