1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Toyota Central Europe liderem sprzedaży aut użytkowych marki w Europie
12 stycznia 2023

Toyota Central Europe liderem sprzedaży aut użytkowych w Europie

Polska najważniejszym rynkiem w regionie Europy Centralnej

W 2022 roku Toyota Central Europe (TCE) została liderem sprzedaży aut użytkowych w Europie. Klienci marki w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech kupili w tym czasie ponad 17 700 egz. PROACE i PROACE CITY. To 11% wszystkich aut użytkowych sprzedanych przez Toyota Motor Europe.

W minionym roku Toyota Central Europe dostarczyła klientom 17 738 egz. modeli PROACE, PROACE CITY i Hilux. Jest to najlepszy wynik wśród wszystkich regionalnych przedstawicielstw podlegających Toyota Motor Europe (TME), europejskiej centrali japońskiego producenta. Do klientów w Polsce, Czechach, Słowacji oraz na Węgrzech trafiło aż 11% samochodów z rodziny LCV sprzedanych w Europie.

Drugim największym rynkiem dla użytkowych aut Toyoty w Europie była Wielka Brytania, gdzie salony marki opuściło 12 486 egz. modeli Hilux, PROACE i PROACE CITY. Na trzecim miejscu uplasowały się Niemcy z wynikiem 11 848 egz. Udział tych krajów w łącznej sprzedaży aut z rodziny LCV przez TME wyniósł odpowiednio 8% i 7%.

11 659 samochodów użytkowych sprzedał dystrybutor Toyoty w Turcji, co dało mu czwarte miejsce. Pierwszą piątkę zamknęła Toyota France z wynikiem 9507 egz.

Łącznie Toyota Motor Europe dostarczyła swoim klientom w 2022 roku 163 466 pojazdów użytkowych.

„Wyniki samochodów użytkowych Toyoty w Europie Środkowej to dla nas powód do dumy i zachęta do dalszych kreatywnych działań” – podkreślił Tomasz Suliga, Regional LCV Manager Toyota Central Europe.

„Mimo zawirowań w branży udało nam się zapewnić klientom dobrą dostępność pojazdów w konfiguracjach, których potrzebowali. Toyota Central Europe zrealizowała w 2022 roku bardzo ambitne cele w rozwoju marki Toyota Professional – tak pod względem sprzedaży aut użytkowych, jak i rozbudowy sieci wyspecjalizowanych salonów. Polski oddział Toyoty był pionierem programu Toyota Professional – wspólnie z polskimi dealerami wypracowaliśmy standardy i zestaw dobrych praktyk, na których wzorują się nasi koledzy w całej Europie. Zrobimy wszystko, aby w nowym roku jak najlepiej spełnić oczekiwania naszych klientów” – dodał Tomasz Suliga.

TCE najlepsza w sprzedaży użytkowych modeli Toyoty

W 2022 roku Europa Centralna była największym europejskim rynkiem dla każdego modelu z rodziny PROACE oraz trzecim największym dla terenowego pick-upa Toyota Hilux.

Na terenie Polski, Czech, Słowacji i Węgier kupiono 4091 egz. PROACE CITY Verso. To 25% wszystkich aut tego modelu sprzedanych przez TME. W pierwszej piątce rynków, na których kompaktowy van w konfiguracji Verso uzyskał najlepsze wyniki, znalazły się też:

  • Turcja (3 081 egz.),
  • Niemcy (2 215 egz.),
  • Hiszpania (1 685 egz.),
  • Belgia (783 egz.).

Łącznie TME sprzedała 15 965 egz. PROACE CITY Verso.

TCE zajęła też pierwsze miejsce w Europie pod względem sprzedaży dostawczego PROACE CITY. 3614 sprzedanych aut to 20% wszystkich 18 438 egz. dostarczonych klientom w regionie w minionym roku. Brytyjczycy kupili w tym czasie 1985 takich pojazdów, Francuzi – 1753, Niemcy – 1421, a Włosi – 1188.

Dominująca pozycja naszego regionu w sprzedaży PROACE Verso to efekt dostarczenia klientom w 2022 roku 3824 tych samochodów. To aż 28% z łącznej liczby 13 438 średniej wielkości vanów z nadwoziem Verso sprzedanych w tym czasie przez TME. W Niemczech kupiono 3505 takich aut, w Hiszpanii – 960, we Francji – 808, we Włoszech – 597.

Dostawczy PROACE w Polsce i trzech pozostałych krajach Europy Centralnej został sprzedany w liczbie 2159 egz. Stanowi to 14% z wszystkich 15 633 egz. sprzedanych przez Toyota Motor Europe. Inne duże rynki dla tego modelu to Niemcy (1906 egz.), Francja (1904 egz.), Wielka Brytania (1506 egz.) oraz Hiszpania (1156 egz.).

TCE uzyskała także bardzo dobry, trzeci rezultat pod względem sprzedaży Hiluxa. W 2022 roku salony marki w naszej części Europy opuściło 3991 pick-upów. Najlepszy wynik zanotowała Turcja (7705 egz.), drugie miejsce zajęła Wielka Brytania (7486 egz.), czwarte Francja (3802 egz.), a piąte Hiszpania (3341 egz.). Łącznie klienci Toyoty w Europie kupili 45 080 Hiluxów.

Polska najważniejszym rynkiem w regionie Europy Centralnej

Największy udział w całkowitych wynikach Toyota Central Europe w 2022 roku miała Polska. Sięgał on 51%. W ubiegłym roku klienci polskich salonów marki kupili 1706 Hiluxów oraz 9451 samochodów z rodziny PROACE. Sprzedano tu 6050 egz. PROACE CITY i 3401 egz. średniej wielkości vana PROACE.